Better days are yet to come

1d8e7e7056f693ef7047525807f69ed3Încă de când mă trezesc și până îi culc pe copii, îmi spun mereu -mâine va fi mai bine- asta ca să nu o iau razna. Desigur, aproape niciodată nu îmi iese, pentru că fiecare zi pare că e din ce în ce mai stresantă. Nu vreau să credeți că viața mea e perfectă, ba din contră, e absolut normală, cu zile mai bune, altele catastrofe, dar fiecare zi ca asta trece și urmează alta cu alte provocări.

 

Trebuie să recunosc, lipsa de somn mă face să fiu tare irascibilă și fără chef, dar asta se întămplă doar pentru că nu reușesc să-l fac pe Victor să doarmă. De vreo 2 luni, plânge groaznic de tare când se trezește, adică din oră în oră de cele mai multe ori. Am încercat să dam vina ba pe dinți, ba pe vise urâte, ba pe felurite chestii. Vineri, de exemplu, a fost o zi care a început groaznic, atât Tudor cât și Victor, s-au trezit foarte aiurea, ba făceau gălăgie exagerată chiar și pentru ei, ba efectiv se ciondăneau din absolut orice. După ce le-am dat masa de dimineață au avut 10 minute de “liniște”, apoi fiecare a avut câte un episod de obrăznicie și zgomot sau țipete nefondate. Oricum e haos la noi acasă, dar vineri chiar a fost una din cele mai nasoale zi ever. Norocul meu cel mai mare a fost că a trecut mama pe la mine și i-a scos la aer vreo 15-20 de minute ca să pot respira. N-am crezut că mi se va întămpla asta, dar jur că nu știam ce să fac prima oară… era atât de liniște și pace, niciun pas, nicio jucărie trântită, niciun țtipăt, nimic, liniște și atât. Am vrut să dorm, dar știam că nu voi avea timp să mă bucur de asta, așa că am stat efectiv tolănită în pat, încercând să-mi poruncesc să gândesc pozitiv și să mă liniștesc. A funcționat, pentru că am mai respirat puțin, dar până pe la 22 când a venit ora de somn. Tudor a adormit instantaneu, iar Victor a adormit cu foarte mare greu la 23. A dormit fix o oră și s-a trezit urlând și speriat de nu știam ce se întâmplă. Cred că visase urât, pentru că a adormit la loc cam în 10 minute. Ei bine, cam ăla a fost momentul în care am simțit că voi claca. Mi-au dat efectiv lacrimile, de nervi, de oboseală, de frustrare, totul pentru că nu îmi dădeam seama ce fac greșit cu Victor. M-am așezat în pat pe la 01:00 și am sperat că voi apuca să închid ochii măcar o oră, efectiv nu mai puteam. M-am trezit dupa 7 ore (da, șapte ore) speriată că nu l-am auzit plângând pe Victor. A dormit TOATĂ noaptea și am fost atât de fericită și de ușurată că am reușit să ne odihnim! Ce să mai! De neprețuit! A fost și foarte bine dispus toată ziua, s-a și jucat frumos cu Tudor, a fost ca-n Paradis…..ca mai apoi să urmeze sâmbătă seara și să o luăm de la capăt. A durat 3 ore până a adormit, cu tot cu baie făcută, masaj, pupcei și îmbrățisări, s-a tot foit, s-a tot trezit și iar am dormit doar frânturi din noapte. Am realizat că n-am ce face și că oricât mi-aș dori să fie altfel, va urma și perioada aia. Oricât de frustrată și nefericită că nu doarme aș fi, n u schimbă nimic. Tot ce vreau să vă zic e că avem zile și zile și e tare greu să fii lucid și bine dispus mereu.. Nu prea ai cum…Îmi doresc din suflet să nu mă judece copiii mei că-s prea obosită să mai fac și altele cu ei, dar puiul de om crește tare greu!

 

 

Mămici, iubiți-vă copiii în toate momentele! Luați-i în brațe atunci când plâng, când sunt triști, atunci când n-aveți chef, transmiteți-le toată căldura voastră și vă promit că va fi mai bine! Tătici, noi încercăm să vă protejăm de toate astea și să fim și mame și soții, doar că uneori nu prea ne iese. Fiți blânzi atât cu copiii cât și cu soțiile voastre căci toată energia lor e canalizată către bebei. Ca părinți, trebuie să știm că vom avea și zile în care vrem să plăngem, așa că o vom face. Peste 10 minute le vom mângâia creștetul copiilor noștri, zâmbind și zicând – O să fie bine!-

 

 

Cu sinceră dragoste,

 

 

Anca

Leave a Reply

