To stress or not to stress?!

may31-2013-foto-stress-fatigueDupa cum ati citit si din tittlu astazi as vrea sa va povestesc cateva lucruri despre stres si cum (incerc sa) il combat in viata de zi cu zi. Fie ca suntem sau nu parinti, in mod absolut evident ne confruntam la un momentat cu momente in care din cauza oboselii, a copiilor, a lucrurilor pe care le avem de facut, a gandurilor si grijilor sau a vietii in general, ne simtim stresati.

Nu o sa va mint, de cele mai multe ori e mai usor sa spui ca e bine sa facem anumite lucruri pentru a scapa de stres, dar aplicarea teoriei in practica e aproape inexistenta. De cand am devenit mama am realizat cat de important e sa iti pastrezi calmul si sa gasesti cate o portita pentru a iesi din cotidian, dar de cand il avem si pe Victor, stresul si oboseala sunt la un alt nivel. Citisem si vazusem pe net mamici care indemnau alte mamici sa fie relaxate, sa isi gaseasca timp si pentru ele, sa iasa cateva ore din casa SINGURE, samd. Suna ca o poveste extrem de frumoasa, dar din nefericire pentru majoritatea dintre noi este absolut imposibil de realizat. Si o sa vorbesc in numele meu pentru ca sincer nu-mi place sa generalizez, dar n-am mai iesit singura din casa de peste un an jumatate, nu pentru ca mi-ar interzice careva, dar pur si simplu nu ma vad facand asta. Adica, nu vreau sa “ies cu fetele in club” sau sa fac orice alta activitate, pentru ca sincer n-am energia necesara.. si probabil tot la copii si la casa m-as gandi..daca ma intrebati pe mine, as alege sa ma inchid intr-o camera si as dormi, cred ca v-am mai spus… dar nici asta nu se poate pentru ca piticii sunt atasati de mine, iar tati.. sa fim seriosi, n-ar rezista atacurilor lor sau energiei care nu se epuizeaza deloc, nu pentru ca nu vrea, ci pentru ca baietii nostri sunt niste mamosi…

Cum fac eu fata stresului? sincer nu fac, adica nu intotdeauna.. sunt zile in care ai mei baieiti sunt mai linistiti sau au o dispozitie mai buna si mai stau si singurei, chiar si jumatate de ora si atunci ori mananc, ori ma intind in pat, ori beau o cafea, orice numai nu ma mai gandesc la nimic, uneori functioneaza, pentru ca ma detasez de realitate pentru cateva momente. Cel mai des, cand am cam jumatate de ora la dispozitie, chiar o ora, ma machiez.. asta ma face sa ma simt bine… Cred de fapt ca asta ma ajuta sa ma gandesc si la mine, nu numai la copii (voi incepe munca in curand si sunt absolut sigura ca voi regreta ca nu sunt acasa langa puii mei). De cele mai multe ori ascult muzica si dansez cu Tudor si Victor, le place la nebunie si ma amuza de fiecare data. De asemenea, seara cand trebuie sa ma pun sa dorm nu ma gandesc absolut niciodata la ce probleme avem, cat de proasta mi-a fost ziua, sau cat de mult o sa dorm.. ma gandesc doar sa ma relaxez si sa “imbratisez” o noua zi. Daca il intrebati pe C, probabil o sa va povesteasca de toate zilele in care sunt prost-dispusa. Nu neg, chiar sunt uneori nervoasa, irascibila si stresata, dar asta doar pentru ca nu reusesc sa scap de negativism si toate grijile de pe cap.

N-o sa va spun sa nu va stresati, pentru ca stim ca viata nu functioneaza chiar asa, dar nu o sa va condamne nimeni daca puneti pauza cate 10 minute in fiecare zi si pentru voi.. 10 minute minim! Avem si noi nevoie sa ne incarcam bateriile, sa mai zambim, sa mai gandim pozitiv si sa ne relaxam.. poate nu o sa ne iasa in fiecare zi, dar sigur putem face un compromis cu socrii, parintii sau de ce nu sotii (Cristi cel mai probabil se amuza, dar ar face orice sa ma vada fericita). Nu va simtiti prost ca daca n-ati atins fiecare punct din to do list pentru ca va veti stresa si mai tare. Pur si simplu sunt unele zile cand 24h trec ca 24 de minute, dar e si maine o zi si poimaine..si tot asa…

Astazi nu am vorbele la mine si nici energia necesara, dar copiii mei ma binedispun orice ar fi! Fiti puternice, dragi mamici! Va veni si ziua in care sa va bucurati o zi intreaga de liniste.. cel putin asa ma “ameninta” cei din jurul meu…

 

Soseste si primavara in viata de mamici!

 

Anca

 

Leave a Reply

